Blog
lip 25

Jedzenie pod wpływem emocji i alternatywne rozwiązania.

Znasz to uczucie, kiedy chodzisz po domu i szukasz jakiegoś smaku?

Albo kiedy się zdenerwujesz i marzysz o ulubionym batoniku?

Często wśród naszych podopiecznych, którzy chcą zgubić zbędne kilogramy i zadbać o swoje zdrowie, obserwujemy emocjonalne podejście do jedzenia. A to może dawać poczucie ciągłej walki z wiatrakami podczas kolejnych prób odchudzania. 

To o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi?

O prawidłowe reagowanie na sygnały z naszego organizmu.

Szczególnie w sytuacjach trudnych, np. ostatnimi czasy podczas pandemii.

W sytuacjach stresujących często wybieramy produkty z grupy tzw. comfort food, czyli produkty które mają dla nas wartość sentymentalną lub nostalgiczną (czyli wg Miłej wysoko kaloryczne i mało wartościowe). Wiesz o co chodzi?

Błędny przekaz wgrany na płytę główną

Na pewno pamiętasz, jak rodzice/dziadkowie/najbliżsi chcieli Cię pocieszyć/odstresować/nagrodzić. Wtedy często przygotowywali Ci Twoje ulubione potrawy, np. koniec roku szkolnego= idziemy na lody, jest Ci smutno= może pierożki? Dlatego obecnie chętnie w stresie sięgasz po jedzenie.

Nasza misja

Jak wiesz, promujemy #lifebalance. Zatem wyznajemy zasadę, że w życiu jest czas na wszystko. Tylko z głową! Nawet na deser (pod warunkiem, że jest to jedna porcja, a nie jeszcze 3 dokładki).

Co robić

Zatem specjalnie dla Ciebie przygotowałyśmy kilka sposobów na zdrowe radzenie sobie w trudnych/stresujących sytuacjach.

Na pewno pomocne okażą się takie rzeczy jak:

– rozmowa/spotkanie się z przyjacielem,

– aktywność fizyczna,

– słuchanie muzyki,

– czytanie,

– prowadzenie dziennika lub pamiętnika,

– a także odcięcie się od mediów społecznościowych i pójście na spacer.

Są to małe aktywności, które dadzą Ci ukojenie, a nie puste kalorie 😉

Jeszcze jedno

Jesteśmy zwolenniczkami, by zanim sięgniesz po coś z lodówki czy półki sklepowej, zapytać siebie, czy na pewno jesteś głodna/y, czy może kierują Tobą emocje.

Dodatkowo postaraj się znaleźć czas tylko dla siebie. To może być poranna gimnastyka, czy rytuał głębokiego oddychania lub przygotowanie sobie pełnowartościowego posiłku, który zjesz w spokoju, a nie pędzie.

Przynajmniej kwadrans, który pomoże Ci zatrzymać się i być uważnym na siebie.

Zatem mamy nadzieję, że znajdziesz dla siebie chociaż chwilę w tej codziennej bieganinie.

Bądź dla siebie dobra/y!  Zdrowy egoizm to podstawa #lifeBalance, który omawiamy na konsultacjach i warsztatach, by stał się Twoim życiem, a tylko pustym sloganem.

 

Miła i Marta.

 

Autorka

MGR INŻ. LUDMIŁA PODGÓRSKA-STAWIECKA | DIETETYCZKA Absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, gdzie uzyskała tytuł magistra inżyniera technologii żywności i żywienia. Dietetyka i żywienie kliniczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizmu to jej praca, a zarazem pasja. Współzałożycielka oraz ekspert w Portalach Edukacyjnych e-bariatria.pl oraz bLife. Prywatnie miłośniczka zdrowego stylu życia, sportu, podróży i muzyki.

1 Comment

  1. Małgorzata
    9 czerwca 2021 at 19:59 · Odpowiedz

    Trafnie powiedziane wypisz ,wymaluj .Ja ja mam stres,problem to wszystko to jest.Pozdrawiam Panią ,szkoda,że nie mam takiego dietetyka znającego dogłębnie problem otyłości

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *